לה ריאד – מצאנו את מרוקו בבאר שבע

מתוך Ynet

באחד הרחובות הישנים בלב העיר העתיקה בבאר שבע, בתוך מבנה שעל פניו נראה די תמים, מסתתרת הפתעה שהצליחה לבלבל אותנו ולחשוב שאנחנו לא בבירת הנגב אלא בבירת מרוקו. מעבר לדלת הירוקה מסתתר לו “לה ריאד“, מקום חדש שנפתח בימים אלו ומבטיח (וגם מקיים) חוויית לינה ממש כמו במרקש.

מה זה בעצם ריאד? “ריאד זה סוג של בית שנבנה סביב חצר פנימית, מעין פטיו שכל החדרים פונים אליו. בדרך כלל יש גם מקווה מים שזה מה שעשינו פה”, מספרת אוסעדון בהתרגשות ומתארת את התגובות שהיא קיבלה כשפתחה את המקום: “ביקרו כאן מרוקאים שדמעו, לאחרים היו צמרמורות שהחזירו אותם לבתים שבהם גדלו,.זה היה הסגנון של הבתים במרוקו”.

כשמנסים לחקות חוויות של תרבויות בעולם, קל ליפול לתוך קילשאות, לא לדייק מספיק ובעצם לפספס את המטרה. בריאד של אוסעדון לא מרגישים את התחושה המאכזבת הזאת של מלאכותיות יתר. כשמתהלכים בחדרים הרבים במתחם, בין הדלתות החרוטות, דרך פינות הישיבה – אם הספות שבפנים או ספות השיזוף שבחוץ) ואפילו במקלחת ובמטבח – נראה שהייתה מחשבה עמוקה על הפרטים הקטנים. מאקססוריז במדפים ותלבושות מרוקאיות מסורתיות שנתלות ליד המיטה, הבריכה הקטנה לטבילת הרגליים וכמובן הפן האומנותי שנבחר בקפידה על ידי בעלת הריאד.

אוסעדון מספרת שעקב מגפת הקורונה היא לא יכלתה לייבא רהיטים ממרוקו כמו שרצתה במקור, אבל עשתה מלאכה נאמנה לנסות להעתיק את התחושה והמראה של ריאד מרוקאי לכל דבר.

המקום מתאים לזוג שרוצה להתפנק או לקבוצות חברים. כאשר מי שמגיע לכאן משכיר את כל המתחם ולא רק חדר אחד. מיטה זוגית יש רק אחת אבל יש בין החדרים עוד המון ספות גדולות ומזרנים שמתאימים ללינה של עד חמישה אנשים או לאירועי יום לקבוצות ללא לינה. יש גם אפשרות להזמין ארוחות מיוחדות במקום.

דילוג לתוכן