הריאד של מימי

מתוך הבלוג של ירדן הראל

על הריאד של מימי שנמצא בעיר העתיקה בבאר שבע שמעתי רבות. בתור אחת שתמיד גאה בשורשים המרוקאים שלה, כל כך הסתקרנתי שהחלטתי לעשות את כל הדרך מחדרה כדי להבין על מה כולם מדברים כשאומרים שמימי אוסעדון הביאה את מרוקו אל בירת הנגב. ברגע הראשון עוד חשבתי לנסוע עם הילדים אבל אז חלפה במוחי המחשבה שלמקום כזה לוקחים את אימא והאחיות וכך נרקם לו טיול בנות משפחתי שהפך לכזה שלא יישכח.

הריאד של מימי שנפתח ממש לאחרונה הוא הבית המרוקאי הראשון בארץ. מימי, בעלת הריאד, אישה מופלאה, חלמה כל חייה להקים מבנה מסורתי במדינת ישראל. המקום קסום, אפילו קצת מכושף. הוא סוחף באופן כזה שאתה מרגיש כמו באגדה מרוקאית. הצבעים העזים, המפל שבחצר, הריהוט והאמבטיה הצבעונית, כל האלמנטים הללו בשילוב מימי שמנצחת על הקונצרט, הופכים את החוויה לאותנטית וייחודית. הסיפור של מימי מרתק בפני עצמו. בעבר המקום שימש כסטודיו שבו עיצבה ומכרה שמלות כלה. ערב הקורונה המקום נשרף וזה היה הרגע שבו היא החליטה לחשב מסלול מחדש ולהגשים משאלת לב ישנה.
כך נולד הריאד הראשון בארץ.

בכניסה לריאד תמצאו פטיו (חצר פנימית) המשקיפה לכלל חדרי הריאד, ומכילה בתוכה “שכשוכית” בעיצוב מרוקאי על רקע מפל, מיטות שיזוף ופינות ישיבה. חדר הרחצה המפנק כולל סאונה יבשה ואמבטיית free standing, מטבח שף פתוח ומאובזר במיטב הכלים המרוקאיים, בריאד יש סוויטה ראשית ועוד חדר נוסף ללינה. אנחנו הגענו שבע בנות וכדי לישון יחד בריאד עשינו שימוש גם בספות שבסלון.

הריאד נמצא בעיר העתיקה בבאר שבע כך שכל מקומות הבילוי נמצאים במרחק הליכה. את הערב תכננו להעביר בקפה לולה אבל אז חשבנו שעם כזאת תפאורה, למה לא לעשות ערב בנות בתוך המתחם וכך הבאנו את קפה לולה אלינו. תוך כמה דקות צוות המקום הפך את הריאד למסעדה מהחלומות. כלי הגשה ממרוקו הוצאו, המטבח המסורתי החל לעבוד ובשמונה וחצי בערב ערכנו סעודה בלתי נשכחת עם האוכל של קפה לולה שהגיעו עד אלינו.

דילוג לתוכן